Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/10953.1/11462
Title: A PERIOD IN HISTORY FOR BILINGUAL STUDENTS OF EFL: SPAIN-ENGLAND RELATIONSHIPS BETWEEN 1522 AND 1603
Authors: Carrillo-Varón, Belén-María
metadata.dc.contributor.advisor: Nieto-García, Jesús-Manuel
metadata.dc.contributor.other: Universidad de Jaén. Filología Inglesa
Abstract: [ES]El objetivo principal de este proyecto está centrado en una característica de las lenguas: la transversalidad, puesto que en el área de la educación se puede observar la presencia de una lengua extranjera hoy en día en muchas asignaturas, aparte de la asignatura de inglés (lengua extranjera). Esas otras asignaturas pueden ser: matemáticas, educación física, historia, etc. En concreto, el centro de atención de este Trabajo Fin de Máster es la metodología a seguir y el conjunto de ejercicios y actividades sobre las relaciones de las dinastías de los Tudor y de los Austrias en el siglo XVI, que se han preparado para un grupo de estudiantes de Bachillerato que estudian la asignatura de historia en inglés. Por lo tanto, se va a prestar especial atención también a la actual situación de CLIL en los institutos bilingües de Andalucía.Palabras clave Guerras de religión y navales, Reforma Protestante, monarquía, relaciones Hispano- británicas, siglo XVI, Enseñanza de inglés como Lengua Extranjera, AICLE.
[EN]The main goal of this project is to focus on transversality, which is a characteristic of languages, because in the field of education the presence of a foreign language can be perceived nowadays in many school subjects apart from English: Mathematics, Physical Education, History, etc. Particularly, in this master dissertation, the centre of attention is the methodology and the set of exercises and activities related to the Tudor and Habsburg dynasties and their relationships during the 16th. century, which are prepared for a group of students of Bachillerato that are studying the subject of History in English. Then, attention will also be paid to the current situation of CLIL in bilingual high schools in Andalusia.Key words Religious and naval wars, Protestant Reformation, Hispano-British relationships, 16th century, TEFL, CLIL.
Keywords: Inglés
Issue Date: 5-Jun-2019
Publisher: Jaén: Universidad de Jaén
Appears in Collections:Máster Univer. Profesorado de Educación Secundaria Obligatoria y Bachillerato, Formación Profesional y Enseñanza de Idiomas

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
CARRILLO_VARN_BELN_MARA_TFM_INGLS.pdf1,79 MBAdobe PDFView/Open


This item is protected by original copyright