Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/10953.1/1150
Title: Aportaciones del yoga: Como mejora de los factores de aprendizaje
Authors: Alcalá-Navarrete, Cecilia
metadata.dc.contributor.advisor: Moreno-Del-Castillo, Rafael
metadata.dc.contributor.other: Universidad de Jaén. Didáctica de la Expresión Musical, Plástica y Corporal
Abstract: [ES]El objetivo de este trabajo es mostrar al yoga como una disciplina interesante e útil que mejore los factores que influyen en el aprendizaje del alumnado como son la atención y la concentración en edad escolar. El trabajo se estructura en dos partes. En primer lugar, un marco conceptual que nos va a ofrecer una revisión documental sobre los estudios y documentos que el yoga puede aportar para la mejora del aprendizaje escolar. En segundo lugar se ha elaborado una propuesta didáctica sobre el yoga.
[EN]The objective of this work is to show yoga as an interesting and useful discipline that improves the factors that influence the learning of students such as attention and concentration on school age. The work is structured in two parts. Firstly, there is a conceptual framework that we will offer a documentary review of studies and documents that yoga can bring to the improvement of school learning. Secondly it has developed a didactic proposition on yoga.
Keywords: Educación física
Issue Date: 29-Jun-2014
Publisher: Jaén: Universidad de Jaén
Appears in Collections:Grado en Educación Primaria (Jaén)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
TFG_AlcaláNavarrete,Cecilia.pdf463,5 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


This item is protected by original copyright


Items in TAUJA are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.