Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/10953.1/1248
Title: Desarrollo cognitivo en el aula de Educación Infantil
Authors: Reyes-García, María-Dolores
metadata.dc.contributor.advisor: Lendínez-Rodríguez, Cristina
metadata.dc.contributor.other: Universidad de Jaén. Psicología
Abstract: [ES] En primer lugar, este trabajo muestra un breve recorrido sobre la estimulación del desarrollo cognitivo en el aula de Educación Infantil, haciendo hincapié en la importancia que tiene la estimulación temprana desde el nacimiento. Del mismo modo, se presenta una propuesta de actividades de estimulación de la percepción, atención y memoria para niños/as de 2º ciclo de Educación Infantil.
[EN] Firstly, the paper shows a brief tour on the stimulation of the cognitive development in and classroom of Infantile Education, emphasizing in the importance that has the early stimulation from the birth. In the same way, one presents an offer of activities of stimulation of the perception, attention and memory for boys and girls of 2º cycle of Infantile Education.
Issue Date: 1-Sep-2014
Publisher: Jaén: Universidad de Jaén
Appears in Collections:Grado en Educación Infantil (Jaén)

Files in This Item:

NO SE HA AUTORIZADO la consulta de los documentos asociados



This item is protected by original copyright


Items in TAUJA are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.