Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/10953.1/13083
Title: Outdoor activities and CLIL approach: a didactic proposal through the Adventure-Education mode
Authors: Serrano Bellido, Manuel
metadata.dc.contributor.advisor: Pavón Vázquez, Víctor
metadata.dc.contributor.other: Universidad de Jaén. Filología Inglesa
Abstract: [ES]El trabajo presenta 2 partes: en la primera se estudian las actividades en la naturaleza en el currículum de la Educación Secundaria Obligatoria y su relación con las competencias clave; la segunda parte consiste en un diseño cuasi-experimental para intentar demostrar la eficacia del modelo de Educación -Aventura y CLIL, en comparación con un modelo tradicional. En base a los resultados obtenidos podemos afirmar que la primera propuesta aporta mejores puntuaciones que la segunda
[EN]The work presents 2 parts: in the first one, activities in the natural environment are studied in the Compulsory Secondary Education curriculum and its relation to the key competences; the second part consists of a quasi-experimental design to try to demonstrate the effectiveness of the Education-Adventure and CLIL model, compared to a traditional model. Based on the results obtained, we can affirm that the first proposal provides better scores than the second.
Issue Date: 18-Nov-2020
Appears in Collections:Máster Interuniversitario en Enseñanza Bilingüe y Aprendizaje Integrado de Contenidos y Lenguas Extranjeras

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
TFM Manuel Tomas Serrano Bellido.pdf5,66 MBAdobe PDFView/Open


This item is protected by original copyright