Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/10953.1/13107
Title: Healthy living habits in Primary Education through CLIL
Authors: Castillo Serrano, Elisa M.
metadata.dc.contributor.advisor: Pavón Vázquez, Víctor
metadata.dc.contributor.other: Universidad de Jaén. Filología Inglesa
Abstract: [ES]El trabajo de fin de máster consiste en presentar una propuesta didáctica integrada para las asignaturas de Lengua Castellana, Primera Lengua Extranjera (Inglés), Ciencias de la Naturaleza y Educación Física, diseñada específicamente para un grupo de estudiantes de quinto de Educación Primaria para trabajar los hábitos de vida saludables. Aunque algunos educadores piensan que hay innumerables dificultades al diseñar unidades didácticas a través de AICLE, nosotros consideramos esta situación como una oportunidad para demostrar los numerosos beneficios que esta metodología tiene en nuestra práctica docente. A través del diseño de actividades que respeten los diferentes ritmos de aprendizaje, basadas en metodologías AICLE que promuevan el desarrollo cognitivo y la mejora de la competencia lingüística, los alumnos conseguirán el máximo desarrollo en su aprendizaje, experimentando y descubriendo el entorno que les rodea.
[EN]The aim of this dissertation is to present an integrated teaching proposal for the subjects: Spanish Language, First Foreign Language (English), Natural Science and Physical Education, specifically designed for a group of students in the fifth year of Primary Education in order to work on healthy living habits. Although some educators´ general belief is that there are myriad of difficulties in designing teaching units through CLIL, we consider this situation as a great opportunity for demonstrating the huge number of benefits about employing this methodology in our teaching practice. Through the design of activities that respect the different rhythms in mixed-ability groups, based on CLIL-related methodologies that foster cognitive development and language competence improvement, students may reach the maximum development of their learning, experimenting and discovering the environment around them.
Issue Date: 19-Nov-2020
Appears in Collections:Máster Interuniversitario en Enseñanza Bilingüe y Aprendizaje Integrado de Contenidos y Lenguas Extranjeras

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
TFM Elisa Maria Castillo Serrano.pdf4,25 MBAdobe PDFView/Open


This item is protected by original copyright