Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/10953.1/1376
Title: Desarrollo cognitivo en el aula de Educación Infantil
Authors: Sánchez-Prieto, Nazareth
metadata.dc.contributor.advisor: Lendinez-Rodriguez, Cristina
metadata.dc.contributor.other: Universidad de Jaén. Psicología
Abstract: [ES]Debido a que existen diferencias entre los niños en cuanto a su desarrollo cognitivo, sería deseable que la educación y los docentes dedicaran parte de su actividad en el aula a la estimulación de procesos cognitivos como la percepción, la atención o la memoria. En este trabajo, se presenta una propuesta de estimulación de las habilidades cognitivas de los alumnos de la etapa de Educación Infantil. Con esta propuesta lo que se pretende es estimular al alumnado gran parte de su desarrollo cognitivo mediante una gran variedad de actividades dirigidas a alumnos de entre 3 y 6 años.
[EN]Because there are differences between children in their cognitive development, it is desirable that education and teachers devote part of their classroom activity to stimulation of cognitive processes such as perception, attention or memory. In this paper, presents a proposal for stimulating cognitive abilities of students in the kindergarten. With this proposal which is intended to stimulate the students much of their cognitive development through a variety of activities for students aged 3 to 6 years.
Issue Date: 28-Oct-2014
Publisher: Jaén: Universidad de Jaén
Appears in Collections:Grado en Educación Infantil (Jaén)

Files in This Item:

NO SE HA AUTORIZADO la consulta de los documentos asociados



This item is protected by original copyright


Items in TAUJA are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.