Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/10953.1/13803
Title: JANE EYRE (1847) AND WUTHERING HEIGHTS (1847) AS BILDUNGSROMAN: A COMPARATIVE ANALYSIS
Authors: Cano Gámez, Helena
metadata.dc.contributor.advisor: Zunino Garrido, Cinta
metadata.dc.contributor.other: Universidad de Jaén. Filología Inglesa
Abstract: [ES]El objetivo de este Trabajo de Fin de Máster es el de analizar dos de las novelas de mayor prestigio de la época victoriana, Jane Eyre de Charlotte Brontë y Cumbres borrascosas de Emily Brontë, como novelas de aprendizaje o Bildungsroman. Se llevará a cabo un análisis comparativo del desarrollo psicológico y moral de los protagonistas, centrándose en los rasgos que se encuentran normalmente en este género literario. El origen de los protagonistas y sus familias, la clase social y la movilidad social, así como las relaciones amorosas y la personalidad son los temas principales que se tratarán en el trabajo.
[EN]The aim of this Master’s Dissertation is to study two of the most renown novels from the Victorian era, Charlotte Brontë’s Jane Eyre and Emily Brontë’s Wuthering Heights, as novels of development or Bildungsroman. A comparative analysis on the protagonists’ psychological and moral development, focusing on the typical devices found in Bildungsroman will be provided. The main subject matters that will be developed in this essay are the characters’ origins and their families, social class and class mobility, love relationships and personalities.
Issue Date: 10-Feb-2021
Appears in Collections:Máster Univer. Online en English Studies (OMiES)/ Estudios Ingleses

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Cano_Gamez_Helena_MD_2020.pdf636,26 kBAdobe PDFView/Open


This item is protected by original copyright