Veuillez utiliser cette adresse pour citer ce document : https://hdl.handle.net/10953.1/2233
Titre: Design of a proposal to implement the learning of perlocutionary set phrases (idioms), in an early partial immersion of an English-Spanish bilingual programme
Auteur(s): García-Millas, Inmaculada
metadata.dc.contributor.advisor: Soto-Palomo, Concepción
metadata.dc.contributor.other: Universidad de Jaén. Filología Inglesa
Résumé: [ES] Lo que se conoce como "idioms" no es algo usual en una clase. Hoy el bilingüismo está presente en muchas clases en colegios e institutos en España; por ello, los aspectos culturales de la lengua han tornado relevancia. Este proyecto intenta dar efectividad al estudio de estos "idioms" que unen el aprendizaje de una lengua a una cultura especial y específica, y a las dificultades de su enseñanza/aprendizaje, considerado igualmente sus características especiales, sus dificultades y el uso de estos trozos específicos de la lengua inglesa.
[EN] What is usually known as idioms is not a frequent task in a class. Today bilingualism is present in many classes in schools and high schools in Spain, and cultural aspects of the language become more important. This project tries to give effectiveness to the target of learning these idioms which link the learning of a language, a specific and special culture, and the difficulties of its teaching/learning, considering too the specific characteristics, difficulties and use of these pieces of the English language.
Date de publication: 6-nov-2015
Collection(s) :Máster Univer. Lingüística aplicada a la Enseñanza del Español como Lengua Extranjera

Fichier(s) constituant ce document :
Fichier Description TailleFormat 
García Millas_Master's Final Assignment.pdf1,97 MBAdobe PDFMiniature
Voir/Ouvrir
Master's Final Assignment Errata.pdf2,06 MBAdobe PDFMiniature
Voir/Ouvrir
ESCOLAR8.TTF30,92 kBUnknownVoir/Ouvrir


Ce document est protégé par copyright


Ce document est autorisé sous une licence de type Licence Creative Commons
Creative Commons