Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/10953.1/2360
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorPérez-Cañado, María-Luisa-
dc.contributor.authorFuentes-Cantero, Macarena-
dc.contributor.otherUniversidad de Jaén. Filología Inglesaes_ES
dc.date.accessioned2016-01-27T12:12:55Z-
dc.date.available2016-01-27T12:12:55Z-
dc.date.issued2016-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10953.1/2360-
dc.description.abstract[ES]El fin de este Trabajo Fin de Máster es hacer una revisión de dos enfoques complementarios para la enseñanza de u na lengua extranjera y demostrar la efectividad de los mismos en la enseñanza de un tipo muy específico de vocabulario, 'Inglés Real'. Estos dos enfoques son el léxico y el digital. La primera parte presenta ambos enfoques: El léxico se centra en la importancia de aprender vocabulario; mientras que el digital propone una forma más atractiva de aprender a través de los ordenadores. La segunda parte describe una serie de actividades propuestas para la enseñanza y aprendizaje del 'Inglés Real', a través de una wiki. La elección de este tema se debe a la importancia que el vocabulario y los ordenadores están adquiriendo hoy en día. En definitiva, este Trabajo Fin de Máster propone una manera diferente de aprendizaje- a través de ordenadores- de un vocabulario reciente -'Inglés Real'-.es_ES
dc.description.abstract[EN]The aim of this MA dissertation is to review two complementary approaches for teaching a foreign language and to show their effectiveness within the teaching field of a very specific sort of vocabulary: 'Real English'. The two approaches under scrutiny are the Lexial Approach and Computer-Assisted Language Learning (CALL). The first part presents these two approaches. The Lexical Approach focuses its attention on the learning of vocabulary as the principal aspect of second language learning, while Computer-Assisted Language Learning aims to teach vocabulary, especially 'Real English', through computers. The second part outlines a series of activities proposed to teach and learn 'Real English'. These activities favour the learning of 'Real English' in a wiki framework. The choice of this topic is substantianed by the importance that vocabulary and computer are gaining. In conclusion, this dissertation proposes a different way of learning-through computers- a new kind of vocabulary -'-Real English'-.es_ES
dc.language.isospaes_ES
dc.publisherJaén: Universidad de Jaénes_ES
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses_ES
dc.subjectLengua extranjeraes_ES
dc.subject.classification5701.11es_ES
dc.subject.otherEnseñanza de lenguases_ES
dc.subject.otherTeaching of languageses_ES
dc.titleTeaching 'Real English' through ICTs: From Theory to Practicees_ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesises_ES
dc.audience.mediatorUniversidad de Jaén. Centro de Estudios de Postgradoes_ES
Appears in Collections:Máster Univer. Profesorado de Educación Secundaria Obligatoria y Bachillerato, Formación Profesional y Enseñanza de Idiomas

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
FUENTES CANTERO, MACARENA .pdf2,37 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


This item is protected by original copyright