Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/10953.1/4900
Title: CLIL AND ICT: fROM THEORY TO THE REALITY OF THE BILINGUAL CLASSROOM THROUGH GOOD PRACTICES
Authors: García-Almagro, Juan-Manuel
metadata.dc.contributor.advisor: Casas-Pedrosa, Antonio-Vicente
metadata.dc.contributor.other: Universidad de Jaén. Filología Inglesa
Abstract: [ES]Las TIC y la enseñanza bilingüe hoy día parecen ser las piedras angulares de la educación, dado el carácter interactivo y multicultural de nuestra sociedad en la que nuestro alumnado se presenta como auténticos nativos digitales. Por ello, su familiarización con las nuevas tecnologías favorecerá que su uso durante la enseñanza bilingüe provoque un incremento motivacional en el alumnado participante en metodología AICLE para el aprendizaje de la lengua meta. Este Trabajo Fin de Máster abordará precisamente estas temáticas (metodología AICLE y TIC), ofreciendo al lector una contextualización teórica con los aspectos principales de ambas prácticas de manera independiente y, posteriormente, su uso conjunto en el aula. Por lo tanto, estas ideas se tendrán en cuenta en una unidad didáctica para una clase de tercero de Educación Primaria en un colegio bilingüe.
[EN]Infarmation and Communication Technology (ICT) and bilingual education nowadays seem to be the cornerstones in education, given the interactive and multicultural character of our society in which our students are presented as authentic digital natives. Hence, the students' familiarization with new technologies will favour that their use during bilingual teaching causes an exponential increase in the motivation of those students benefitting from a CLIL methodology far the learning of the target language. This MA dissertation will precisely address these themes (CLIL methodology and ICT), offering the reader a theoretical contextualization with the main features of both practices independently and subsequently as a whole in the classroom use. Therefare, these ideas will be taken into account in a lesson plan far the third leve! of Primary Education in a bilingual school.
Keywords: Teaching English as a foreign language
Issue Date: 8-Nov-2016
Publisher: Jaén: Universidad de Jaén
Appears in Collections:Máster Univer. Online en English Studies (OMiES)/ Estudios Ingleses

Files in This Item:

NO SE HA AUTORIZADO la consulta de los documentos asociados



This item is protected by original copyright