Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/10953.1/4907
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorBueno-Gonzalez, Antonio-
dc.contributor.authorPorras-Castro, Maria-Isabel-
dc.date.accessioned2017-03-22T08:59:00Z-
dc.date.available2017-03-22T08:59:00Z-
dc.date.issued2016-11-10-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10953.1/4907-
dc.description.abstract[ES] La Inteligencia Emocional está formada por un conjunto de habilidades que unifican la razón y la emoción. Estas habilidades están referidas a la capacidad de percibir, usar, comprender y regular adecuadamente las emociones para facilitar el procesamiento de la información. Puesto que la escuela es el contexto por excelencia donde los niños y niñas experimentan y desarrollan todas sus capacidades, se toma esta relación entre cognición y emoción como indicio de una posible influencia del grado de desarrollo emocional sobre el nivel de dominio del inglés como lengua extranjera, la cual se ha convertido en una de las áreas más importantes del currículo en España debido a la multiculturalidad que caracteriza nuestra sociedad hoy en día.es_ES
dc.description.abstract[EN] Emotional Intelligence (El) is made up of an ensemble of abilities that unify cognition and emotion. These abilities are referred to the capacity of perceiving, using, understanding, and regulating adequately our emotions in order to facilitate the processing of information. Besides, as the school is considered the main context in which children experiment and develop all their capacities, this relationship between emotion and cognition is ta.leen as the cornerstone for a possible influence of the El level over the English as Foreign Language (EFL) proficiency, area which has become increasingly important thanks to the multiculturalism that characterizes our society nowadays.es_ES
dc.language.isoenges_ES
dc.publisherJaén: Universidad de Jaénes_ES
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses_ES
dc.subjectLingüística Aplicadaes_ES
dc.subject.classification5701.11es_ES
dc.subject.otherLingüisticaes_ES
dc.subject.otherLinguisticses_ES
dc.titleEmotional Intelligence and English as Foreing Language: Proficiency in Primary Education.es_ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesises_ES
dc.audience.mediatorUniversidad de Jaén. Centro de Estudios de Postgradoes_ES
Appears in Collections:Máster Univer. Online en English Studies (OMiES)/ Estudios Ingleses

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
PorrasCastro_MaríaIsabel_TFM.pdf4,65 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


This item is protected by original copyright