Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/10953.1/5544
Title: La utilización de los cuentos en el aula de Inglés en Educación Primaria
Authors: Ramírez-Gallego, Mario
metadata.dc.contributor.advisor: García-Ramírez, Paula
metadata.dc.contributor.other: Universidad de Jaén. Filología Inglesa
Abstract: El objetivo de este Trabajo Fin de Grado consiste en presentar una propuesta didáctica acerca del uso de cuentos para la enseñanza del inglés como lengua extranjera, a través del uso de cuentos de otras tradiciones, para desarrollar valores como ciudadanos del mundo. La propuesta está destinada para tercer curso de Educación Primaria. Previamente, se presentan las opiniones de diversos autores y las características de los cuentos, y cómo usarlos en Educación Primaria y en el aula de inglés.
The main objective of this Final Degree Project consists in the presentation of a didactic proposal on the use of short stories for the teaching of English as a foreign language through the use of short stories from other traditions to develop values like globalcitizens. The proposal isaddressed to third yearPrimary Education students. Initially, the viewpoints of some leading writers are presented and then, the features of the short stories and how to use them in the English class at Primary levels.
Keywords: Mención de lenguas extranjeras
Issue Date: 23-May-2017
Publisher: Jaén: Universidad de Jaén
Appears in Collections:Grado en Educación Primaria (Jaén)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Ramrez_Gallego_Mario_TFG_Educacin_Primaria.pdf1,4 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


This item is protected by original copyright


Items in TAUJA are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.