Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/10953.1/5739
Title: Maltrato infantil: Protocolo de intervención desde el ámbito educativo
Authors: Martínez-Castro, Anabel
metadata.dc.contributor.advisor: Moreno-Moreno, María-Julia
metadata.dc.contributor.other: Universidad de Jaén. Psicología
Abstract: El trabajo de investigación que se presenta a continuación trata sobre el maltrato infantil. Este estudio consta de dos partes, una primera parte teórica, en la que se desarrolla la evolución de este fenómeno y los tipos de maltrato. Además, dentro de esta parte se exponen los modelos explicativos y las teorías del maltrato infantil. Y finalmente, una segunda parte en la que se muestra un protocolo de intervención en un centro escolar ante cualquier situación de violencia o negligencia en el entorno familiar, teniendo en cuenta el papel del profesor como agente de intervención.
This research work presented below deals with child abuse. This research is divided into two parts; the first one is a theoretical part, where it is developed the evolution of this phenomenon and the different types of abuse. Furthermore, inside this part explanatory models and child abuse theories are exposed. And finally, the second part shows the intervention proposal in a school for any violent situation or negligence inside the family environment, bearing in mind the role of the teacher as intervention’s agent.
Keywords: Educación Especial
Issue Date: 4-Jul-2017
Publisher: Jaén: Universidad de Jaén
Appears in Collections:Grado en Educación Primaria (Jaén)

Files in This Item:

NO SE HA AUTORIZADO la consulta de los documentos asociados



This item is protected by original copyright


Items in TAUJA are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.