Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/10953.1/5776
Title: Graded stories in the EFL classroom for language skills development
Authors: Tejero-Gómez, Beatriz
metadata.dc.contributor.advisor: López-Peláez-Casellas, Jesús
metadata.dc.contributor.other: Universidad de Jaén. Filología Inglesa
Abstract: El presente Trabajo Fin de Grado se centra en el estudio de la literatura infantil y juvenil en el aula de lengua extranjera-inglés, y se centra en la explotación didáctica de esta con estudiantes de Educación Primaria. Como parte del estudio literario se analizan las diferencias entre la literatura infantil y la literatura juvenil, además de las razones por las que la lectura y la literatura son elementos esenciales en el proceso de aprendizaje. Por último, se examinan las conocidas como lecturas graduadas o 'graded readers' y su uso en las clases de inglés como lengua Extranjera. El TFG finalmente desarrolla una unidad didáctica para estudiantes de Educación Primaria.
This BA Thesis aims at exploring Children's literature within the Primary Education classroom. It studies the differences between the Children's and Young Adults' along with the importance of reading and reading literary texts for Primary students. Moreover, this project focuses on graded readers, adapted stories in English as a Foreign Language, in order to enhance language and reading skills. This is extremely beneficial for the leaming process of all students, as well as for encouraging reading habits from a young age. For that purpose, a didactic unit for Primary School children has been developed.
Keywords: Lengua Extranjera (Inglés)
Issue Date: 4-Jul-2017
Publisher: Jaén: Universidad de Jaén
Appears in Collections:Grado en Educación Primaria (Jaén)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Tejero_Gmez_Beatriz_TFG_Educacin_Primaria.pdf1,01 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


This item is protected by original copyright


Items in TAUJA are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.