Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/10953.1/6470
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorMéndez-García, María-del-Carmen-
dc.contributor.authorGuzmán-Rodríguez, Julia-Vanesa-
dc.contributor.otherUniversidad de Jaén. Filología Inglesaes_ES
dc.date.accessioned2018-02-26T09:59:18Z-
dc.date.available2018-02-26T09:59:18Z-
dc.date.issued2017-11-09-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10953.1/6470-
dc.description.abstract[ES] El propósito de este Trabajo fin de Máster es analizar y resaltar los principales factores que afectan la adquisición de una segunda lengua tales como motivación, actitud, personalidad, estrategias de aprendizaje, factores sociales y el papel de los padres, teniendo en consideración tales aspectos y la investigación realizada podemos afirmar que la motivación es uno de los puntos clave en el aprendizaje de una segunda lengua.es_ES
dc.description.abstract[EN] The aim of this Master’s Thesis is to review and highlight the main factors affecting second language acquisition in the foreign language classroom such as motivation, attitude, personality, learning strategies, social factors and the role of parents. Research has been conducted on external and internal variables, emphasizing the role that that motivation plays in second language acquisition.es_ES
dc.language.isoenges_ES
dc.publisherJaén: Universidad de Jaénes_ES
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses_ES
dc.subjectLingüística aplicada a la enseñanza del Inglés como lengua extranjeraes_ES
dc.subject.classification5701es_ES
dc.subject.otherLingüística aplicadaes_ES
dc.subject.otherApplied linguisticses_ES
dc.titleFactors affecting second language learning: a study on internal and external variableses_ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesises_ES
dc.audience.mediatorUniversidad de Jaén. Centro de Estudios de Postgradoes_ES
Appears in Collections:Máster Univer. Online en English Studies (OMiES)/ Estudios Ingleses

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Guzman Rodriguez Julia Vanessa.pdf1,22 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


This item is protected by original copyright