Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/10953.1/6481
Title: Online dictionaries – Renewed tools for the 21st century Are they really used in our educational context?
Authors: Carrasco-Regaliza, Beatriz
metadata.dc.contributor.advisor: García-García, Luciano
metadata.dc.contributor.other: Universidad de Jaén. Filología Inglesa
Abstract: [ES] El objetivo de este estudio es mostrar los hábitos de uso de diccionarios en línea en el área de inglés entre estudiantes de bachillerato en una zona rural del interior de Andalucía. Así como qué criterios siguen estos alumnos para elegir un diccionario u otro, qué uso hacen de ellos, qué herramientas utilizan y qué ventajas y desventajas contemplan en su uso.
[EN] The objective of this study is to show the usage patterns of online dictionaries in the English area among Bachillerato students in a small town in the interior of Andalusia. As well as which criteria they follow in order to choose one dictionary or another, how they use them, which tools they use to make the most out of them, and which advantages and disadvantages they find in the use of this type of dictionaries.
Keywords: Enseñanza de lenguas
Issue Date: 6-Nov-2017
Publisher: Jaén: Universidad de Jaén
Appears in Collections:Máster Univer. Online en English Studies (OMiES)/ Estudios Ingleses

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Beatriz Carrasco Regaliza - TFM - Online dictionaries FINAL.pdf881,87 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


This item is protected by original copyright