Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/10953.1/897
Title: ICT in primary science education
Authors: Castro-Martínez, Eduardo
metadata.dc.contributor.advisor: Quesada-Armenteros, Antonio
metadata.dc.contributor.other: Universidad de Jaén. Didáctica de las Ciencias
Abstract: [ES]En este TFG (Trabajo de Fin de Grado) se presenta una revisión bibliográfica en la que se aportan diferentes puntos de vista sobre como las tecnologías de la información y la comunicación ayudan en el proceso de enseñanza-aprendizaje de ciencias y mostrar el potencial de estas tecnologías para promover un aprendizaje significativo y hacer que los/las alumnos/as se cuestionen sus propios modelos mentales e ideas previas. Se muestra desde una introducción a las TIC, hasta como estas afectan a la enseñanza de ciencias con diferentes tipos de recursos de los que disponen los colegios hoy en día.
[EN]The final project presents a literature review concerning different points of view on how information and communication technologies help in the science teaching/learning processes. It also offers an insight of the potential of these technologies to promote a significant learning and analyzes which resources are more efficient in these processes. The project comprises an introduction to information technologies and an analysis of how they influence science teaching with different types of resources available in schools nowadays.
Keywords: Educación física
Issue Date: 27-Jun-2014
Publisher: Jaén: Universidad de Jaén
Appears in Collections:Grado en Educación Primaria (Jaén)

Files in This Item:

NO SE HA AUTORIZADO la consulta de los documentos asociados



This item is protected by original copyright