Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/10953.1/1362
Title: Procesos cognitivos y aprendizaje escolar
Authors: Illana-Ortega, Rocío
metadata.dc.contributor.advisor: Lendínez-Rodríguez, Cristina
metadata.dc.contributor.other: Universidad de Jaén. Psicología
Abstract: [ES]El presente trabajo fin de grado se centra en como los procesos cognitivos (atención y memoria) influyen en el aprendizaje y en el rendimiento en el aula de Educación Infantil, haciendo hincapié en la importancia que desata el conocimiento sobre este tema en los docentes. Se presentarán una serie de estrategias didácticas destinadas a la mejora y solución de los problemas de atención y memoria para niños y niñas de tres a seis años.
[EN]This final project focuses on how cognitive processes (attention and memory) influence learning and performance in the classroom Childhood Education, emphasizing the importance unleashes knowledge on this subject on teachers. A range of teaching strategies for improving and solving the problems of attention and memory for children aged three to six years will be presented.
Issue Date: 29-Oct-2014
Publisher: Jaén: Universidad de Jaén
Appears in Collections:Grado en Educación Infantil (Jaén)

Files in This Item:

NO SE HA AUTORIZADO la consulta de los documentos asociados



This item is protected by original copyright


Items in TAUJA are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.