Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/10953.1/1378
Title: Trivial gigante deportivo de la salud
Authors: Urbano-Carvajal, Gema
metadata.dc.contributor.advisor: Torres-Luque, Gema
metadata.dc.contributor.other: Universidad de Jaén. Didáctica de la Expresión Musical, Plástica y Corporal
Abstract: [ES]El objetivo de este trabajo es evaluar el conocimiento sobre alimentación y actividad física de profesores de educación infantil y posteriormente proponer una aplicación práctica para alumnos de segundo ciclo de infantil. Para ello, se entrevisto a 6 profesores de segundo ciclo de educación infantil por medio de cinco preguntas. Los resultados marcaron un desconocimiento en aspectos relacionados con la pirámide alimenticia y con el desarrollo de circuitos motrices. Se propone una aplicación práctica por medio de una unidad didáctica que gira entorno a un juego de mesa gigante para el conocimiento de aspectos saludables. Se concluye interesante este tipo de propuestas en alumnos de infantil.
[EN]The aim of this paper is to assess the level of knowledge about nutrition and physical activity among infant school teachers, and subsequently to propose a practical application for students in the second stage of infant education. To this end, six infant school teachers were interviewed using five questions. The results showed a lack of knowledge with respect to the healthy eating pyramid and the development of motor skills circuits. A practical application is proposed using a didactic unit which is based on a giant board game for knowledge about healthy living. This type of proposal is very useful for infant school children.
Issue Date: 28-Oct-2014
Publisher: Jaén: Universidad de Jaén
Appears in Collections:Grado en Educación Infantil (Jaén)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
TFG_UrbanoCarvajal,Gema.pdf973,46 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


This item is protected by original copyright


Items in TAUJA are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.