Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/10953.1/1403
Title: Violencia en contextos escolares: propuesta de prevención en Educación Infantil
Authors: Gómez-Cobo, Mónica
metadata.dc.contributor.advisor: Rueda-López, Encarnación
metadata.dc.contributor.other: Universidad de Jaén. Pedagogía
Abstract: [ES]Este trabajo permite un acercamiento a una realidad social que cada día nos preocupa más: la violencia entre iguales en contextos escolares. A partir de una revisión teórica se profundiza en el concepto de violencia escolar, tipos de dicho fenómeno, así como factores, causas y consecuencias de los episodios de acoso para las víctimas, agresores y espectadores. Una posible medida de prevención de actitudes o comportamientos violentos es la realización de una propuesta para la etapa de Educación Infantil. La propuesta titulada “La sinfonía lingüística”, se sustenta en dos talleres: el taller de las letras y el taller de la música. Consideramos de vital importancia educar en la no violencia, la convivencia, el respeto y la cooperación.
[EN]This work allows an approach to a social reality that we are most concerned about every day: violence between be equal in school settings. Based on research, go into detail about the concept of school violence, types of this phenomenon, as in factors and consequences of episodes of harassment for victims, perpetrators and spectators. A possible preventive measure of attitudes or violent behavior is the realization of a proposal for phase Child Education. The proposal entitled “The symphony linguistic” is based on two workshops: workshop of the letters and the workshop of the music. We believe it is important educate in not violence, living together, respect and cooperation.
Issue Date: 12-Feb-2015
Publisher: Jaén: Universidad de Jaén
Appears in Collections:Grado en Educación Infantil (Jaén)

Files in This Item:

NO SE HA AUTORIZADO la consulta de los documentos asociados



This item is protected by original copyright


Items in TAUJA are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.