Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/10953.1/15093
Title: A SURVEY OF THE DIFFERENT APPROACHES IN THE USE OF LITERATURE FOR THE TEACHING OF ENGLISH AS A FOREIGN LANGUAGE. A SELECTION OF TEXTS
Authors: Robles Fernández, Carmen María
metadata.dc.contributor.advisor: Olivares Merino, Eugenio Manuel
metadata.dc.contributor.other: Universidad de Jaén. Filología Inglesa
Abstract: [ES] Como consecuencia de la creciente relevancia de la enseñanza y aprendizaje del inglés como lengua extranjera, este documento pretende llevar a cabo un recorrido por los diferentes métodos a través de los cuales se puede enseñar inglés por medio de obras literarias. La literatura puede proveer a los estudiantes con ejemplos del buen uso de la lengua, siendo de ayuda para el desarrollo de sus habilidades orales y escritas en la lengua en cuestión. Además, la literatura es esencial para el desarrollo de conocimiento lingüístico y puede ser utilizada como una fuente de motivación para el alumnado. Por lo tanto, los diferentes métodos para la enseñanza del inglés como lengua extranjera a través de la literatura serán analizados. Se incluirán también los diferentes criterios a tener en cuenta para la selección de textos literarios, así como una breve selección de textos a usar con diferentes grupos de alumnos y alumnas.
[EN] As the teaching and learning of English as a Foreign Language is gaining relevance day by day, the present document intends to develop a survey on the different approaches through which English can be taught using literary texts. Literature can illustrate and show learners the best use of the language, helping them to develop their oral and written skills. Moreover, it is essential to develop linguistic knowledge and it can be used as a powerful source of motivation for students. Therefore, different approaches towards the use of literature in the teaching of English as a foreign language are going to be analysed. The criteria for the correct selection of texts are also included, as well as a brief selection of literary texts to be used with different groups of students.
Issue Date: 25-Oct-2021
Publisher: Jaén: Universidad de Jaén
Appears in Collections:Máster Univer. Online en English Studies (OMiES)/ Estudios Ingleses

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Robles_Fernandez_CarmenMaria_MD_2021.pdf593,52 kBAdobe PDFView/Open


This item is protected by original copyright