Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/10953.1/15094
Title: Shakespeare, Netflix & HBO: The Bard Reloaded
Authors: Sánchez de Haro, Rafael
metadata.dc.contributor.advisor: García García, Luciano
metadata.dc.contributor.other: Universidad de Jaén. Filología Inglesa
Abstract: [ES] Este Trabajo Fin de Máster examina la presencia de William Shakespeare en series o películas disponibles en las plataformas de vídeo bajo demanda y cómo utilizar estos medios audiovisuales para acercar su figura a los estudiantes de Bachillerato. Ofrece la percepción que los estudiantes de bachillerato tienen de William Shakespeare, la figura más icónica de la cultura británica. Muestra las opiniones aportadas por los alumnos de 1º de Bachillerato seguidas de una propuesta didáctica que incide en la relevancia y la contemporaneidad de los temas y los personajes shakesperianos e incluso la influencia en el idioma inglés. La unidad didáctica, centrada en el alumno, se desarrolla en términos de justificación, contexto, objetivos, contenidos y metodología a través de los proyectos audiovisuales más exitosos en las plataformas de vídeo bajo demanda más populares, con atención a las preferencias y gustos de nuestro alumnado. La conclusión del presente TFM implica las reacciones de nuestros alumnos y su renovada percepción del bardo tras el desarrollo de dicha unidad didáctica.
[EN] This Master´s Dissertation examines the presence of William Shakespeare´s on TV series or films available on the video-on-demand platforms and how we can use these audio-visual media to bring the bard´s figure closer to upper-secondary students. It presents the perception upper-secondary students have of William Shakespeare, the most iconic figure in British culture. It provides the students’ opininon in first Baccalaureate, followed by a didactic proposal underscoring the relevance and contemporaneity of Shakespearian characters, and even the Shakespearian influence on English language. This student-centred didactic unit is displayed in terms of justification, context, objectives, contents, and methodology along the most successful audio-visual projects in the most widespread video-on-demand platforms, such as Netflix, Amazon Prime Video, HBO, or Disney Plus, taking into account our student's preferences and likes. The conclusion of present Master’s Dissertation involves our students´ reactions and their renewed perception of the bard after this didactic unit is offered.
Issue Date: 25-Oct-2021
Publisher: Jaén: Universidad de Jaén
Appears in Collections:Máster Univer. Online en English Studies (OMiES)/ Estudios Ingleses

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Sanchez_De_Haro_Rafael_TFM.pdf542,29 kBAdobe PDFView/Open


This item is protected by original copyright