Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/10953.1/15106
Title: THE DEVELOPMENT OF INTERCULTURAL COMPETENCE . A STUDY ON PRE -SERVICE TEACHERS
Authors: Hilinger Alegre, Angélica
metadata.dc.contributor.advisor: Méndez García, María del Carmen
metadata.dc.contributor.other: Universidad de Jaén. Filología Inglesa
Abstract: [ES] In a plural society, the need for communication requires that citizens develop necessary competences for intercultural communication such as intercultural competence, through which people from different cultures can interact in a respectful way, avoiding prejudices and negative stereotypes. This intercultural understanding is necessary to avoid conflicts and build a fair and tolerant society where peaceful coexistence is possible. For this reason, new generations need to develop their intercultural competence. In this context, educational centres and teachers play an essential role. Pre-service teachers’ intercultural competence is paramount, as it is the basis for their own personal development and that of their students. Intercultural competence is composed of different factors, affective elements are perhaps the most necessary subsets for an intercultural approach, since they deal with the predisposition that the individual has for the understanding of otherness. In this study, pre-service teachers’ intercultural sensitivity is analysed.
[EN] La necesidad de comunicación en una sociedad plural requiere que los ciudadanos desarrollen competencias necesarias para la comunicación intercultural como la competencia intercultural, a través de la cual personas de diferentes culturas pueden interactuar de un modo respetuoso, evitando prejuicios y estereotipos negativos. Este entendimiento intercultural es necesario para evitar conflictos y construir una sociedad más justa y tolerante donde sea posible una coexistencia pacífica. En este contexto, los centros educativos y los docentes juegan un papel esencial. La competencia intercultural de los futuros docentes es esencial, puesto que será la base para su propio desarrollo personal y el de sus estudiantes. La competencia intercultural está compuesta de diferentes factores, los elementos afectivos son los más necesario para un acercamiento intercultural, puesto que tratan sobre la predisposición que el individuo tiene para el entendimiento de la otredad. En este estudio, la sensibilidad intercultural de los futuros docentes es analizada.
Issue Date: 25-Oct-2021
Publisher: Jaén: Universidad de Jaén
Appears in Collections:Máster Univer. Online en English Studies (OMiES)/ Estudios Ingleses

Files in This Item:

NO SE HA AUTORIZADO la consulta de los documentos asociados



This item is protected by original copyright