Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/10953.1/2230
Title: CULTURAL COMPONENTS IN EFL TEXTBOOKS FOR TEENAGERS: An analysis of the cultural content of Argentinean EFL textbooks for secondary education.
Authors: FERNÁNDEZ, ÁNGELA-VANESA
metadata.dc.contributor.advisor: Roldán-Tapia, Antonio
metadata.dc.contributor.other: Universidad de Jaén. Filología Inglesa
Abstract: [ES] Los materiales impresos utilizados para la enseñanza del idioma inglés como lengua extranjera se encuentran atravesados por diversos componentes culturales que reflejan determinadas concepciones mundo. El eje de este estudio es el análisis descriptivo de los contenidos culturales en libros de texto para la enseñanza del inglés en la escuela secundaria en Argentina. A lo largo del presente trabajo puede vislumbrarse que los elementos culturales no tienden a fomentar diversas interpretaciones de la realidad, lo que dificulta el desarrollo del pensamiento crítico y la posibilidad de que los alumnos analicen en profundidad su propia cultura y la de otros.
[EN] The printed materials used for teaching English as a Foreign Language contain a set of varied cultural components that reflect certain perceptions of the world. This paper focuses on the descriptive analysis of the cultural content portrayed in English textbooks used in secondary schools in Argentina. Along this piece of research, it is possible to notice that the cultural elements do not provide students with a broad perspective of real life. They neither foster students’ critical thinking nor offer them the possibility to analyze in depth their own and others culture.
Issue Date: 5-Nov-2015
Appears in Collections:Máster Univer. Lingüística aplicada a la Enseñanza del Español como Lengua Extranjera

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Vanesa Fernandez_FRP final.pdf731,75 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


This item is protected by original copyright