Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/10953.1/2245
Title: Efficacy of the SIOP model in content teaching with Foreign Language Learners
Authors: Morales-Osorio, John-Fredy
metadata.dc.contributor.advisor: Anaya-Moix, Vanessa
metadata.dc.contributor.other: Universidad de Jaén. Filología Inglesa
Abstract: [ES] La tesis conlleva el entendimiento del modelo SIOP, o en español, el protocolo de observación de instrucción contextualizada, concentrándose en la implementación del modelo en clases de matemáticas dictadas en inglés, con el fin de determinar el impacto lingüístico y académico cuando se aplica de manera consistente por un periodo de tiempo en un colegio bilingüe en Colombia. Por lo tanto, la presente investigación-acción probará las características más relevantes en un análisis comparativo entre las clases expuestas a SIOP y las que no lo aplican, para determinar la aplicabilidad del modelo como marco de aprendizaje para los estudiantes expuestos a una metodología bilingüe en un ambiente de aprendizaje del inglés como lengua extranjera.
[EN] The thesis has to do with the understanding of the Sheltered Instruction Observation Protocol (SIOP), concentrating on the implementation of the model in content classes or math, which are taught in English, to determine the academic and linguistic impact when applied consislently for a given period of time in a bilingual school in Colombia. Therefore, this action research will test the most relevant characteristics in a comparative analysis between SIOP and Non-SIOP classes to determine the applicability of the model as an effective framework for young language learners exposed to a dual focus methodology in an EFL learninf eviroment.
Issue Date: 6-Nov-2015
Appears in Collections:Máster Univer. Lingüística aplicada a la Enseñanza del Inglés como Lengua Extranjera

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
1213JMoralesOsorio_Advance2.pdf2,44 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


This item is protected by original copyright