Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/10953.1/2246
Title: COHESION DEVICES IN STUDENTS’ COMPOSITIONS THROUGH A THEMATIC BLOG
Authors: Murcia-Barrera, Julie-Constanza
metadata.dc.contributor.advisor: Anaya-Moix, Vanessa
metadata.dc.contributor.other: Universidad de Jaén. Filología Inglesa
Abstract: [ES] Esta propuesta fue dirigida a la investigación acerca del uso de dispositivos de cohesión en las producciones escritas de los estudiantes, cuando interactúan a través de un blog temático. Los estudiantes del Colegio Juana Escobar, de 10º grado, fueron los participantes de esta investigación cualitativa, en donde la clase de Inglés, fue un espacio para conocer sobre estructuras del lenguaje y, el blog se convirtió en el elemento donde ellos pudieron evidenciar el interés de escribir sus pensamientos sobre temas diversos haciendo uso de los dispositivos de cohesión a lo largo de ellos. Estos fueron revelados en los resultados, ya que no solamente ganaron vocabulario, sino que también mejoraron la cohesión y la coherencia en sus producciones escritas.
[EN] This proposal was aimed at researching the use of cohesion devices in students’ written productions, where they interacted through a thematic blog. The participants of this qualitative research were 10th grade students from the Juana Escobar School. The English class was used as a space to learn about these language structures, and the blog became the method through which they could show evidence of their interest of writing their thoughts about different topics by using cohesive devices about them. This was verified in the results, since the students not only gained vocabulary, but also improved their cohesion and coherence in their written productions.
Issue Date: 6-Nov-2015
Appears in Collections:Máster Univer. Lingüística aplicada a la Enseñanza del Inglés como Lengua Extranjera

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
1314JMurcia-Second Advance- Research_MLAEILE1.pdf1,47 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


This item is protected by original copyright