Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/10953.1/2252
Title: READING STRATEGIES AND TOOLS FOR DEVELOPING READING SKILLS AT UNIVERSITY WITH LOW ENGLISH LEVEL STUDENTS
Authors: Rivas, María-Cecilia
metadata.dc.contributor.advisor: Anaya-Moix, Vanessa
metadata.dc.contributor.other: Universidad de Jaén. Filología Inglesa
Abstract: [ES] Como profesionales del campo de la enseñanza del inglés con fines específicos tenemos que no solo ejercer el rol de profesores frente a las clase, sino que también debemos elaborar el material que utilizaremos en las mismas. Existen varios factores a tener en cuenta al diseñar material apropiado para un curso de lectura dentro del área de inglés con propósitos académicos, uno de los cuales es la visión de lectura que como profesionales tenemos. El material está diseñado siguiendo un enfoque interactivo de lectura para lograr que alumnos adquieran las habilidades necesarias para poder leer de forma fluida los textos académicos. Los aspectos que se tienen en cuenta para el desarrollo del material son las estrategias de lectura, las estructuras gramaticales y el vocabulario del discurso académico, todos ellos enfocados en alumnos con un conocimiento muy básico de la lengua meta.
[EN] As ESP practitioners we are required no only to deliver the courses wwe are in charge of but also to design the material to be used in our classes, among other tasks. There are many factors that have to be taken into account when designing appropirate material for an EAP reading course, one of which is the view of reading that we hold as teachers. Using elements from an Interactive approach to reading, which combines both, bottom-up and to-down processing skills, texts are selected an tasks are designed so as to help students attain a level of academic English that will allow them to read academic material fluently. REading strategies, linguistic structure and vocabulary are all aspects of the teaching of reading that are addresssed in the processs of material design for a reading course aimed at students with a very low level of English.
Issue Date: 10-Nov-2015
Appears in Collections:Máster Univer. Lingüística aplicada a la Enseñanza del Inglés como Lengua Extranjera

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
rivasmc_RP.pdf1,34 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


This item is protected by original copyright