Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/10953.1/2274
Title: Menores que agreden a sus padres: propuesta de un programa de intervención
Authors: Chacón-Mármol, María-Del-Carmen
metadata.dc.contributor.advisor: Cano-Lozano, María-Del-Carmen
metadata.dc.contributor.other: Universidad de Jaén. Psicología
Abstract: [ES]La violencia filio-parental es un fenómeno de reciente interés a nivel de investigación por lo que existe una escasez de programas de intervención para las familias que sufren este tipo de violencia. Tras realizar una revisión exhaustiva de programas de intervención se pueden encontrar algunas referencias, pero la mayoría carecen de un respaldo científico, no tenemos datos que puedan comprobar la eficacia o efectividad del programa. El tema fundamental de este Trabajo Fin de Grado es proponer un programa de intervención en violencia filio-parental en familias con esta problemática. El objetivo será evaluar el programa, que pretende extinguir los comportamientos agresivos y violentos de los hijos, mediante el aprendizaje de nuevas formas de actuación. La estructura del programa está dividida en cuatro bloques (intervención individual con padres, intervención individual con el hijo, intervención grupal de menores y padres e hijos conjuntamente).
[EN]Child violence against parents is a recent phenomenon so that there are not many intervention programs for those families who suffer from this type of violence. After having made a thorough review of the programs available we can find some references, but the majority of them lack of scientific support. We do not have enough data to prove the efficiency and effectiveness of the program. The main topic of this final Project is to carry out an anti- violence program in families where troublesome relations in the family circle can be found. The aim will be to evaluate the program, which tries to extinguish any aggressive or violent behabiour children can show by using new ways of action. The structure of the program is divided into four sections (individual intervention with parents, individual intervention with children, group intervention with underage children and, finally, both with parents and children together).
Issue Date: 10-Nov-2015
Publisher: Jaén: Universidad de Jaén
Appears in Collections:Grado en Trabajo Social

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
TFG-Chacón Mármol, María del Carmen.pdf2,58 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


This item is protected by original copyright