Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/10953.1/2378
Title: Interculturality in the English as a Foreign Language Classroom
Authors: Cuadros-Puertas, María
metadata.dc.contributor.advisor: Díez-Bedmar, María-Belén
metadata.dc.contributor.other: Universidad de Jaén. Filología Inglesa
Abstract: [ES]Este trabajo pretende demostrar la importancia de la interculturalidad y la enseñanza en valores en el aula de idiomas. En primer lugar se analizará la fundamentación teórica. En este análisis, la revisión de la definición de cultura e interculturalidad será esencial. Además se destacará la definición de competencia comunicativa y competencia intercultural. Ésta dará lugar a la competencia comunicativa intercultural. Asimismo, serán parte de este estudio la implementación de la interculturalidad -por medio de los diferentes documentos oficiales que establecen el currículo- y los temas transversales en España junto a la enseñanza de valores en el aula de inglés a través de la interculturalidad. Para ello, serán objeto de revisión el uso de materiales y metodologías necesarios en dicha aula. Para concluir, una unidad didáctica, la cual reflejará dicha fundamentación teórica en una clase de inglés en Secundaria será analizada.
[EN]This MA dissertation aims to demostrate the importance of interculturality and teaching values in the foreign language classroom. First, the theoretical foundations will be analysed. In this analysis, the revision of the definition of culture and interculturality will be essential. Then, the definition of communicative competence and intercultural competence will be highlighted. This will lead to discuss the intercultural communicative competence. Furthermore, this study will also deal with the implementation of interculturality -through the different official documents which establish the curriculum- and the cross-curricular issues in Spain together with the teaching values in the English classroom through interculturality. To do so, the use of materials and the methodologies needed in that foreign language classroom will be reviewed. To conclude, a didactic unit, which reflects such theoretical foundations in an English class in Secondary Education will be analysed.
Keywords: Lengua extranjera
Issue Date: 2016
Publisher: Jaén: Universidad de Jaén
Appears in Collections:Máster Univer. Profesorado de Educación Secundaria Obligatoria y Bachillerato, Formación Profesional y Enseñanza de Idiomas

Files in This Item:

NO SE HA AUTORIZADO la consulta de los documentos asociados



This item is protected by original copyright