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Title: Computer-aided Error Analysis of learner language at CEFR A2 level
Authors: Malko, Ina
metadata.dc.contributor.advisor: Díez-Bedmar, María-Belén
metadata.dc.contributor.other: Universidad de Jaén. Filología Inglesa
Abstract: This paper consists of two parts – theoretical and experimental. The theoretical part offers a general overview of learner corpora, their types and characteristics as well as the methodologies used for their analysis. Special emphasis is made on CEA methodology, providing its description and the information about different error taxonomies and applications. The experimental part describes a CEA conducted on a corpus compiled from EFL Spanish students at A2 level. Two main objectives were pursued in this analysis. Firstly, to find out the main errors that Spanish students make when writing in English. Secondly, to compare the findings of this study to previous studies on students´ performance at similar levels in order to demonstrate some common tendencies. The corpus was fully error-tagged using the error taxonomy developed at the Center for English Corpus Linguistics at Louvain University, Belgium (Dagenaux, Denness, Granger & Meunier, 1996).
Este studio se compone de dos partes – teórica y experimental. La parte teórica ofrece una visión general del corpus de los estudiantes, sus tipos y características, así como las metodologías que se usan para su análisis. Un énfasis especial se hace en la metodología del Análisis de Errores Informatizado, proporcionando su descripción, la información sobre diferentes taxonomías de los errors y la aplicación de los resultados. En la parte experimental se describe un Análisis de Errores Informatizado llevado a cabo en un corpus compilado de los Españoles que estudian Inglés como segunda lengua en nivel A2. Durante el análisis se persiguieron dos objetivos. El primero consiste en averiguar los principales errores que los estudiantes españoles cometen cuando escriben en inglés. El segundo objetivo es de comparar los resultados de este studio con studios realizados anteriormente a los alunmos de nivel similar con el fin de revelar las tendencias comunes. El corpus fue completamente anotado usando la taxonomía de los errores desarrollada en el Centro de Corpus Lingüístico en la Universidad de Louvaine en Bélgica (Dagenaux, Denness, Granger & Meunier, 1996).
Keywords: Inglés
Issue Date: 9-Jun-2016
Publisher: Jaén: Universidad de Jaén
Appears in Collections:Grado en Educación Primaria (Jaén)

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