Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/10953.1/3893
Title: Dislexia y programa de intervención con TICs
Authors: García-Vilches, Mª-Gracia
metadata.dc.contributor.advisor: Torres-González, José-Antonio
metadata.dc.contributor.other: Universidad de Jaén. Pedagogía
Abstract: En este trabajo se presenta una revisión tanto conceptual como de investigaciones relacionadas con la dislexia. En primer lugar se abordan las características de la dislexia y sus diferentes procesos de etiología, sintomatología y procesos de intervención en el ámbito educativo. En segundo lugar se realizan una revisión exhaustiva de las distintas investigaciones relacionadas con procesos de intervención educativa en el. Para finalizar propondremos un programa de intervención para alumnado con dislexia mediante la utilización de recursos y aplicaciones TICs.
This paper presents a conceptual and research related to dyslexia review is presented. In this paper a review as conceptual as of investigations relation with the dyslexia. In the first place the characteristics of dyslexia and its different processes etiology, symptoms and intervention processes in education are addressed. Secondly a thorough review of the various investigations related to processes of educational intervention is performed. Finally we propose an intervention program for students with dyslexia using ICT resources and applications.
Keywords: Tecnologías de la Información y la Comunicación
Issue Date: 22-Jul-2016
Publisher: Jaén: Universidad de Jaén
Appears in Collections:Grado en Educación Infantil (Jaén)

Files in This Item:

NO SE HA AUTORIZADO la consulta de los documentos asociados



This item is protected by original copyright