Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/10953.1/4183
Title: El proceso de dirección estratégica en la internacionalización de una empresa. El caso de la empresa "El Pozo"
Authors: López-Cayuela, Marta
metadata.dc.contributor.advisor: García-Marti, Elia
metadata.dc.contributor.other: Universidad de Jaén. Organización de Empresas, Marketing y Sociología
Abstract: [ES] La empresa que vamos a analizar en el presente trabajo es “El Pozo” y podremos ver detalladamente su evolución en el mercado exterior. Dicha empresa comenzó exportando a diferentes países hasta llegar a 82 y actualmente tiene negocios con una compañía rusa para comenzar a fabricar, convirtiéndose en el primer país donde “El Pozo” producirá a finales de este año. Esta es una iniciativa tardía si la comparamos con la larga trayectoria que lleva comercializando en el extranjero, pero, a pesar de esto, es un gran paso el que se dispone a dar el equipo sin dejar de seguir avanzando con su proceso de internacionalización, a través de acuerdos estratégicos de cooperación, progresando en los mercados más relevantes y abriendo nuevos horizontes comerciales. La empresa “El Pozo” ha sabido jugar bien su papel en el mercado exterior, incorporándose poco a poco, con mucho esfuerzo y afán de superación, sin arriesgar demasiado, para llegar a ser hoy en día una reconocida empresa.
[EN] The company that we are going to analyze in the present work is “El Pozo” we will see with details a great evolution in the overseas market. Said company started exporting to different countries until reaching 82 and currently it has already business with a Russian company in order to start working, becoming this country into the first one where “El Pozo” is producing at the end of this year. This is a late initiative if we compare it with the large trajectory which has been going on with the commercialization in foreigner countries, but, in spite of this, it is a high step, the one that is going to be done by the team, withnon-stopped progress with the international process though strategic agreements of cooperation, making a great progress in the most relevant markets and opening new commercial horizons. The company ‘El Pozo’ is clearly well-known as its role in the overseas market has demonstrated well, incorporating, little by little, with much effort and desire of improvement, without risking too much, in order to be the recognized company that it is today.
Issue Date: 4-Mar-2015
Publisher: Jaén: Universidad de Jaén
Appears in Collections:Grado en Administración y Dirección de Empresas

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
TFG-Lopez-Cayuela,Marta.pdf1,05 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


This item is protected by original copyright


Items in TAUJA are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.