Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/10953.1/4438
Title: Elaboración de Informes de Valoración de Empresas
Authors: Martín-Ferreres, Ana-María
metadata.dc.contributor.advisor: Cano-Rodríguez, Manuel
metadata.dc.contributor.other: Universidad de Jaén. Economía Financiera y Contabilidad
Abstract: [ES] El objetivo de este trabajo de fin de grado es la elaboración de un informe de valoración de la empresa Mediaset España Comunicación S.A. Para la elaboración de tal informe, se ha realizado en un primer lugar un análisis estratégico para conocer tanto el entorno donde se mueve Mediaset como a la propia empresa. Posteriormente, se ha elaborado un análisis financiero para conocer la realidad financiera de Mediaset. Una vez analizada y examinada la empresa tiene lugar la elaboración del informe, donde se da un valor justificado de la compañía y se analizan las opiniones de los analistas. Este documento finaliza con las principales conclusiones extraídas del análisis y con una recomendación sobre el título.
[EN] The purpose of this final project is the elaboration of a valuation report about the company Mediaset Spain Communication S.A. In order to elaborate this report, firstly it is made a strategic analysis to know the business environment where Mediaset is moving on such an own company. After that, it is elaborated financial analysis to know the financial reality of Mediaset. Analyzing and examining the company, the elaboration of the report take place, where it is given a justified value of the company and it is analyzed the opinions of analysts. This document ends with the main conclusions extracted by the analysis and with a recommendation about the stock.
Issue Date: 9-Sep-2015
Publisher: Jaén: Universidad de Jaén
Appears in Collections:Grado en Estadística y Empresa

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
TFG-Martin-Ferreres,Ana.pdf1,07 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


This item is protected by original copyright


Items in TAUJA are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.