Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/10953.1/4662
Title: Creación de un blog para una empresa de alquiler de casa rurales
Authors: Anguita-Cámara, Amador
metadata.dc.contributor.advisor: Rivas-Santos, Víctor-Manuel
metadata.dc.contributor.other: Universidad de Jaén. Informática
Abstract: [ES] Internet juega un papel cada vez más determinante en la manera en que las empresas se comunican con los clientes y venden sus servicios. El sector del turismo no es ajeno a este fenómeno y prueba de ello son las nuevas formas de comercializar los productos a través de la web. En este trabajo, se analiza una herramienta concreta: el blog, enfocado en el caso de una empresa que gestiona casas rurales. Primeramente se estudiará el concepto de este fenómeno web, para seguir con un repaso de su historia, concluyendo con la aplicación del mismo a las necesidades específicas para este tipo de empresa. Se realizará un blog, siguiendo las conclusiones alcanzadas en dicho proceso.
[EN] Internet has a more determinant role in the way that the companies communicate with customers and how they sell their services. The sector of the tourism is not an exception of this phenomenon and the new ways of marketing through the internet prove it. In this essay, we analyze a concrete tool: the blog, focused on the case of a company that manages rural houses. Firstly we will study the concept of this web phenomenon, for then making a revision of its history. Afterwards, we will conclude applying this concept to the specific needs for this kind of company. A blog will be created following the conclusions reached in this process.
Issue Date: 8-Sep-2015
Publisher: Jaén: Universidad de Jaén
Appears in Collections:Grado en Turismo

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
TFG-Anguita-Camara,Amador.pdf2,44 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


This item is protected by original copyright


Items in TAUJA are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.