Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/10953.1/4871
Title: IMPROVISING MUSIC TEACHING THROUGH A CLIL APPROACH
Authors: Fernández-Serrano, Josuhé
metadata.dc.contributor.advisor: Zunino-Garrido, María-de-la-Cinta
metadata.dc.contributor.other: Universidad de Jaén. Filología Inglesa
Abstract: [ES]En los últimos años, han aparecido nuevos enfoques, métodos y formas de entender el aprendizaje. Aprendizaje Integrado de Contenidos y Lenguas Extranjeras o Aprendizaje de la Lengua Asistido por Ordenador son algunos de estos nuevos paradigmas que tiene un rol importante en el día a día de la escuela. Gobiernos, asociaciones, padres, profesores y estudiantes se están dando cuenta de estos cambios y demandan nuevos e innovadores recursos para mejorar su aprendizaje. Sin embargo, en el campo de la Música combinado con la metodología AICLE no ha habido el mismo avance que en otras áreas. Para este proyecto he analizado una serie de recursos y actividades que se centran en enseñar Música en un entorno AICLE, para así demostrar sus ventajas e inconvenientes. Luego, presento y explico varios recursos y sugerencias que he realizado para así ayudar a mejorar el uso del enfoque AICLE en la enseñanza de la Música.
[EN]New approaches, methods and ways of understanding the teaching have appeared in the last years. Content and Language Integrated Learning (CLIL), or Computer Assisted Language Learning (CALL) are some of these new paradigms that have a significant role in our current schools. Governments, associations, fathers, teachers, and learners are becoming aware of these changes and they demand new and innovative resources in order to improve their learning. However, in the field of Music, CLIL methodologies have not developed as in other areas. In this project I have analysed a series of resources and activities which focus on teaching Music in a CLIL environment, in order to address their advantages and pitfalls. Then, I present and explain resources and suggestions that I have made to enrich CLIL Music lessons and so help to promote the use of CLIL in the teaching of Music.
Keywords: Arte y Humanidades
Issue Date: 31-Jan-2017
Publisher: Jaén: Universidad de Jaén
Appears in Collections:Máster Univer. Online en English Studies (OMiES)/ Estudios Ingleses

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
TFM_Josuhe_Fernandez_Serrano.pdf2,9 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


This item is protected by original copyright