Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/10953.1/4887
Title: BILINGUAL INTEGRED PROJECT IN COMPULSORY SECONDARY EDUCATION: PEDAGOGICAL CONSIDERATIONS AND TEACHING PROPOSALS
Authors: Antúnez-Pérez, Isabel
metadata.dc.contributor.advisor: García-García, Luciano
Abstract: [ES]Este Trabajo de Fin de Máster está destinado a reflexionar sobre la asignatura de Proyecto Integrado en el cuarto curso de Educación Secundaria Obligatoria en los institutos andaluces. Yo he sido profesora de esta asignatura a lo largo de los dos últimos dos cursos y ofreceré una aproximación teórica de ella. En primer lugar, voy a analizar las referencias legislativas a esta asignatura en el currículo oficial para España y Andalucía. A continuación, explicaré cómo se desarrolla en la Programación de mi Proyecto de Centro. En segundo lugar, me centraré en la base teórica del Aprendizaje Cooperativo y en los elementos fundamentales de la Teoría de Interdependencia Social. El siguiente punto describirá explícitamente la implementación práctica de la asignatura de Proyecto Integrado Bilingüe, aplicado a un aula contextualizada. Finalmente, se ofrecerá una serie de conclusiones, tras la investigación realizada durante el desarrollo de este Trabajo Final de Máster.
[EN]This Dissertation is intended to reflect upen the subject of lntegrated Project in the fourth year of Compulsory Secondary Education in Andalusian schools. 1 have been a teacher of this subject along these two last years and 1 will offer a theoretical approach of it. First, 1 am going to analyse the legislative references to this subject in the official curricula for Spain and Andalusia. Then, 1 will explain how it is developed on the syllabus of my School Project. Second, 1 will focus on the theoretical bases of Cooperative Learning and on the fundamental elements of the Social lnterdependence Theory. The following point will explicitly describe the practica! implementation of the subject of Bilingual lntegrated Project, applied to a contextualised classroom. Finally, a set of conclusions will be offered, after the research carried out during the development of this Masters Dissertation.
Issue Date: 17-Oct-2016
Publisher: Jaén: Universidad de Jaén
Appears in Collections:Máster Univer. Online en English Studies (OMiES)/ Estudios Ingleses

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
OMIES_TFM_isabel_antunez_perez.pdf2,93 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


This item is protected by original copyright