Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/10953.1/4891
Title: IMPACT OF AUDIOVISUALS AND ICTS ON LANGUAGE COMPETENCE AND MOTIVATION
Authors: Escobar-García, Ana
metadata.dc.contributor.advisor: Almagro-Esteban, Ana
metadata.dc.contributor.other: Universidad de Jaén. Filología Inglesa
Abstract: [ES]Las Tecnologías de la Información y la Comunicación (TICs) son ya una parte integral de nuestras vidas lo que ha desafiado a los profesores a integrarlas en clase de una manera motivadora. Esta investigación de aula, primaria, práctica y casi-experimental surge de la hipótesis de que el uso de audiovisuales y tecnología en clase de lengua extranjera puede tener efectos positivos en la competencia de la lengua y la motivación. La revisión bibliográfica analiza audiovisuales y tecnologías en la educación desde un punto de vista psicológico, pedagógico y práctico y ha guiado la programación de aula y el diseño de los instrumentos. Aunque la recopilación de datos cuantitativos y cualitativos en el grupo control y el experimental no mostró una mejoría clara de la competencia debido a las limitaciones del estudio, los resultados señalan un incremento en la motivación que ha podido llevar a una ligera mejora de la competencia.
[EN]The lnformation and Communication Technologies (ICTs) have rapidly become an integral part of our lives and so teachers have faced the challenge of integrating technology in class in a motivating way. In this respect, this primary, practica! and (quasi-)experimental classroom research emerged from the hypothesis that introducing audiovisuals and technology in the foreign language classroom would have a positive impact on language competence and motivation. The literary review, based on the analysis of audiovisuals and technologies in education, looks into the matter from a psychological, pedagogical and practica! way and aided the lesson plan and instrument design. The quantitative and qualitative data collected in the control and experimental groups did not show a clear improvement on language competence due to the experiment's limitations, but the results point out that students' motivation was favored which may have slightly improved their language competence.
Keywords: Teaching English as a foreign language
Issue Date: 9-Nov-2016
Publisher: Jaén: Universidad de Jaén
Appears in Collections:Máster Univer. Online en English Studies (OMiES)/ Estudios Ingleses

Files in This Item:

NO SE HA AUTORIZADO la consulta de los documentos asociados



This item is protected by original copyright