Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/10953.1/4899
Title: CLIL: DESIGNING A SCIENCE LESSON
Authors: Tena-Partido, Guadalupe-de-Consolación
metadata.dc.contributor.advisor: Ortega-Cebreros, Ana-María
metadata.dc.contributor.other: Universidad de Jaén. Filología Inglesa
Abstract: [ES]El marco teórico general de este trabajo es la metodología AICLE o CLIL. Por ello, en él se abordan cuestiones como qué es la metodología AICLE o CLIL, sus principales características, sus ventajas e inconvenientes y sus implicaciones curriculares. Una vez introducidos los aspectos más generales de esta metodología, el presente trabajo se centra en el objetivo más concreto de la elaboración de materiales que sirvan a esta metodología. Es por esta razón que, partiendo de dos propuestas metodológicas válidas para la educación bilingüe, en el trabajo se procede a la creación de una unidad didáctica de ciencias para impartir el tema de La salud, las enfermedades y la prevención en quinto de primaria. Dicha unidad consiste en diez sesiones basadas en distintas actividades que permiten la integración de las distintas destrezas comunicativas junto a la integración de contenidos lingüísticos y no lingüísticos.
[EN]The general theoretical framework of this master's thesis presents an overview on CLIL methodology: what it is, its main features, its advantages and disadvantages and its curricular implications. After presenting the most general aspects of this methodology, this project focuses on the more specific objective of elaborating appropriate materials far this methodology. On the basis of two different methodological proposals for bilingual education, the project presents a science didactic unit specifically designed far teaching the topic of Health, diseases and prevention in the fifth year of primary education. This unit consists of ten sessions based on a proposal of different activities that propitiate the integration of the different communicative skills a long with the integration of linguistic and non-linguistic contents.
Issue Date: 10-Nov-2016
Publisher: Jaén: Universidad de Jaén
Appears in Collections:Máster Univer. Online en English Studies (OMiES)/ Estudios Ingleses

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
master's dissertion Guadalupe Tena.pdf2,83 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


This item is protected by original copyright