Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/10953.1/4902
Title: INTO THE WOODS
Authors: Viedma-Blancas, María
metadata.dc.contributor.advisor: López-Peláez-Casellas, Jesús
metadata.dc.contributor.other: Universidad de Jaén. Filología Inglesa
Abstract: [ES]En este estudio veremos la importancia de la literatura infantil como una herramienta básica en la educación del niño, en su integración y socialización. Además analizaremos el origen de los cuentos de hadas, cómo ayudan a los niños a enfrentarse a sus conflictos psicológicos y algunos datos curiosos como el papel de la madrastra y la inutilidad del padre en los cuentos. También veremos las modificaciones que han tenido a través de la historia, sus mensajes ocultos, diferentes versiones de una misma historia y los principales autores que iniciaron la literatura infantil. Finalmente acabaremos este estudio con el diseño de una unidad didáctica basada en el cuento de Caperucita roja.
[EN]In this studio we will see the importance of children's literature as one of the basic educational tools in the formation of the child, integration, and socialization. In addition we will analyze the origin of fairy tales, how they help children to deal with their psychological conflicts and curious facts like the role of stepmother and the futility of father. We will also see the modifications that have been throughout history, their hidden messages, different versions that we can find of the same story and the main authors who started children's literature. Finally, we will end this study with the design of a didactic unit based on the tale of Little Red Riding Hood.
Keywords: Inglés
Issue Date: 10-Nov-2016
Publisher: Jaén: Universidad de Jaén
Appears in Collections:Máster Univer. Online en English Studies (OMiES)/ Estudios Ingleses

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
TFM Into the woods MVB.pdf1,1 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


This item is protected by original copyright