Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/10953.1/5043
Title: SPOKEN ACCURACY & FLUENCY: A PROPOSAL FOR THE B1 TEFL CLASSROOM IN SPAIN
Authors: Goodwin, Lyndsey-Claire
metadata.dc.contributor.advisor: Nieto-García, Jesús-Manuel
metadata.dc.contributor.other: Universidad de Jaén. Filología Inglesa
Abstract: While the importance of English is seen reflected in compulsory education in Spain, there is often not enough focus on oral production, thus producing students which are underprepared for what they are likely to face outside the classroom. This paper, therefore, aims to explore the oral medium in the TEFL setting, paying attention to fluency and accuracy. While it is generally agreed that these two aspects of spoken production should be equally fostered, this it seems is not always the case. Hence, the project also discusses how fluency and accuracy can be promoted, providing a definition of what is understood by the two terms. Furthermore, error treatment and correctness and the non-native teacher are also considered, given that they are delicate matters which play a large role in the development of oral skills. This project is then finalised with a dynamic lesson plan proposal which incorporates the ideas put forward.
Aunque la importancia del inglés se ve reflejada en la educación obligatoria en España, no se presta suficiente atención a la producción oral, generando estudiantes poco preparados para lo que probablemente van a afrontar fuera del aula. Este trabajo, por lo tanto, pretende explorar el medio oral en el marco de TEFL, prestando atención a la fluidez y a la precisión. Aunque se sobreentiende que estos dos aspectos de la producción oral deberían fomentarse por igual, parece ser que no es siempre el caso. También se analiza cómo se fomentan la fluidez y la precisión, proporcionando una definición de lo que se entiende por ambos términos. Además, también se consideran el tratamiento de los errores, la exactitud y el papel del profesor no nativo también, dado que son temas delicados que juegan un papel importante en el desarrollo de las habilidades orales. Se finaliza el proyecto con una unidad didáctica dinámica que incorpora las ideas postuladas
Keywords: lengua extranjera
Issue Date: 25-May-2017
Appears in Collections:Máster Univer. Profesorado de Educación Secundaria Obligatoria y Bachillerato, Formación Profesional y Enseñanza de Idiomas

Files in This Item:

NO SE HA AUTORIZADO la consulta de los documentos asociados



This item is protected by original copyright


Items in TAUJA are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.