Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/10953.1/5051
Title: Caballero Molina, Juan Antonio
Authors: Caballero-Molina, Juan-Antonio
metadata.dc.contributor.advisor: Díez-Bedmar, María-del-Consuelo
metadata.dc.contributor.other: Universidad de Jaén. Didáctica de las Ciencias
Abstract: Con el desarrollo de este trabajo, he querido hacer una indagación sobre la posibilidad de acercar la historia a todo el alumnado que pueda tener dentro de un aula, partiendo de la base de la integración de todas las personas y la atención a la diversidad en concreto, a los discentes con discapacidad auditiva. Creo que empleando la lengua de signos para enseñar Ciencias sociales, y en particular la sociedad del Antiguo Régimen, al que hace referencia este trabajo, puede aportar numerosas ventajas tanto en el desarrollo de las capacidades intelectuales, adquirir los conocimientos históricos precisos, favorecer la integración y la sensibilización con aquellos alumnos con discapacidad, y fortalecer la unión entre los compañeros
Through the development of this work, I have wanted to do an investigation into the possibility of all the different students that I could find inside a classroom take interest in the subject of History, according to the basis of the integration of all the people and the attention to diversity and, in particular, of those students with hearing impairments. I believe that using the sign language to teach Social Sciences, and, particularly, the society of the Old Regime, which this work is referred to, it can bring numerous advantages as in the development of the intellectual skills, acquire the essential historical knowledge, promote the integration and the increasing awareness with those students with disabilities, and strengthen the unity between the classmates.
Keywords: Geografía e Historia
Issue Date: 25-May-2017
Appears in Collections:Máster Univer. Profesorado de Educación Secundaria Obligatoria y Bachillerato, Formación Profesional y Enseñanza de Idiomas

Files in This Item:

NO SE HA AUTORIZADO la consulta de los documentos asociados



This item is protected by original copyright


Items in TAUJA are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.