Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/10953.1/5062
Title: Using Literature to Foster Motivation and Communication in the EFL Classroom: A Ticket to the Wizarding World
Authors: Cano-Gámez, Dulcenombre-de-María
metadata.dc.contributor.advisor: Méndez-García, María-del-Carmen
metadata.dc.contributor.other: Universidad de Jaén. Filología Inglesa
Abstract: This research project deals with the introduction of Literature in the EFL classroom and how it can be used to improve the students’ communicative skills. In particular, this project proposes the use of Young Adult Literature in Secondary Education due to its suitability to the students’ world and the motivational effect it has on them. This work is completed with a student-centered didactic unit oriented to the development of communicative skills by means of the interaction among the students. The goals of this didactic unit are to foster communication, cooperative learning and the students’ confidence, as well as the development of critical thinking. Moreover, this project embraces important fields for discussion such as morality, values education or political and social awareness, which will be reflected in the proposed activities.
Este proyecto de investigación trata sobre la introducción de la Literatura en la enseñanza del inglés como lengua extranjera y cómo puede usarse para mejorar las destrezas comunicativas de los estudiantes. Concretamente, este proyecto propone el uso de la literatura juvenil en Educación Secundaria debido a su estrecha relación con el mundo de los estudiantes y el efecto motivador que tiene sobre ellos. Este trabajo se completa con una unidad didáctica centrada orientada a la mejora de las destrezas comunicativas por medio de la interacción entre los propios estudiantes. Los objetivos de esta unidad son la mejora de la comunicación, del aprendizaje cooperativo y de la confianza de los estudiantes en sí mismos, así como el desarrollo del pensamiento crítico. Además, este proyecto abarca áreas interesantes para la discusión como la moralidad, los valores o la conciencia política y social, que se verán reflejados en las actividades propuestas.
Keywords: lengua extranjera: Inglés
Issue Date: 25-May-2017
Appears in Collections:Máster Univer. Profesorado de Educación Secundaria Obligatoria y Bachillerato, Formación Profesional y Enseñanza de Idiomas

Files in This Item:

NO SE HA AUTORIZADO la consulta de los documentos asociados



This item is protected by original copyright


Items in TAUJA are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.