Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/10953.1/5093
Title: Dystopian literature in the english as a Foreign Language class
Authors: Vico-Ortega, Miguel
metadata.dc.contributor.advisor: Sánchez-Calle, Pilar
metadata.dc.contributor.other: Universidad de Jaén. Filología Inglesa
Abstract: La distopía es un tema ampliamente tratado dentro de la literatura juvenil, ya que los adolescentes se sienten atraídos por obras de este tipo. Nuestro proyecto aprovecha el interés que este público comparte como acicate para mejorar el aprendizaje del inglés como lengua extranjera en la etapa de la educación secundaria no obligatoria. Mediante el analisis de obras maestras de la literatura distópica, se pretende motivar al alumnado y, a través de la realización de actividades dinámicas, el alumno tendrá la posibilidad de convertirse en sujeto activo dentro del proceso de enseñanza-aprendizaje. De esta forma, el alumno no solo se sentirá implicado dentro del aula sino que podría desarrollar su pensamiento crítico, tan necesario para completar su formación académica.
Dystopia is a widely discussed issue in young’s adult literature, because teenagers are attracted to works of this kind. This project uses students’ interest in this topic as an incentive to improve the learning of English as a foreign language at the stage of non-compulsory education. By analysing dystopian literature masterpieces, it is intended to motivate students and, through the realization of dynamic activities, students will have the opportunity to become an active subject in the teaching-learning process. In this way, students will not only feel involved in the classroom but will also develop their critical thinking, something which is essential to complete their education.
Keywords: lengua extranjera
Issue Date: 26-May-2017
Appears in Collections:Máster Univer. Profesorado de Educación Secundaria Obligatoria y Bachillerato, Formación Profesional y Enseñanza de Idiomas

Files in This Item:

NO SE HA AUTORIZADO la consulta de los documentos asociados



This item is protected by original copyright


Items in TAUJA are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.