Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/10953.1/5096
Title: THE USE OF FABLE IN THE EFL CLASSROOM
Authors: Torralbo-Porras, María-del-Mar
metadata.dc.contributor.advisor: Medina-Casado, Carmelo
metadata.dc.contributor.other: Universidad de Jaén. Filología Inglesa
Abstract: This project deals with the use of fable in the classroom. Fables not only teach us literature. To work with fables allows children; to build literacy, to build classroom community, to develop an understanding of metaphor, and to translate ethical issues into real life. This learning project is followed by a didactic unit that is composed of different activities. It includes group work, the four communicative skills and individual learning. The combination between fables and new technologies will help our students to pay attention and create a participative atmosphere in our classroom.
El trabajo trata sobre el uso de las fabulas en el aula. Las fabulas no solo no enseñan literatura. El trabajo con fábulas permite a los niños construir conocimientos, construir una comunidad en la clase, desarrollar comprensión de metáforas y a trasladar la ética a la vida real. Este proyecto de aprendizaje se completa con una unidad didáctica compuesta de diferentes tipos de actividades, trabajos en grupo, las cuatro habilidades comunicativas y aprendizaje individual. La combinación entre las fábulas y las nuevas tecnologías nos ayudaran a que nuestros alumnos presten atención en clase y a crear una atmósfera de participación.
Keywords: Inglés
Issue Date: 26-May-2017
Appears in Collections:Máster Univer. Profesorado de Educación Secundaria Obligatoria y Bachillerato, Formación Profesional y Enseñanza de Idiomas

Files in This Item:

NO SE HA AUTORIZADO la consulta de los documentos asociados



This item is protected by original copyright


Items in TAUJA are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.