Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/10953.1/5167
Title: Las emociones en el aula de Educación Infantil.
Authors: Blanca-Garía, Ana-Isabel
metadata.dc.contributor.advisor: Justicia-Galiana, María-José
metadata.dc.contributor.other: Universidad de Jaén. Psicología
Abstract: El tema del Trabajo Fin de Grado (TFG) es la Inteligencia emocional. Este trabajo consta de dos partes, una más teórica y otra de carácter más aplicado. En la fundamentación teórica se realiza una revisión de las emociones, su desarrollo y su repercusión en el ámbito educativo. También trata sobre la educación emocional y la importancia de su aplicación, presentando un análisis de diferentes programas de educación emocional. En la parte práctica se presenta una propuesta de intervención para fomentar el desarrollo de la Inteligencia Emocional en un aula de Educación Infantil.
The theme of work of end of degree (GFR), is a emotional intelligence. This work consist of two parts, amore theoretical and another of a more applied nature. In the theoretical foundation is a review of emotions, their development and their impact in the field of education. Also, it' s about emotional education, and the importance of its implementation, presenting an analysis of diferent emotional education programs. The practica! part presents a proposal of intervention to foster the development of emotional intelligence in a kindergarten classroom.
Issue Date: 23-May-2017
Publisher: Jaén: Universidad de Jaén
Appears in Collections:Grado en Educación Infantil (Jaén)

Files in This Item:

NO SE HA AUTORIZADO la consulta de los documentos asociados



This item is protected by original copyright


Items in TAUJA are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.