Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/10953.1/5171
Title: Metodología Montessori y habilidades lingüísticas
Authors: Cano-Escobar, María-Andrea
metadata.dc.contributor.advisor: Gutiérrez-García, Francisco
metadata.dc.contributor.other: Universidad de Jaén. Filología Española
Abstract: Este Trabajo Fin de Grado presenta la metodología, de la prestigiosa pedagoga María Montessori, en Educación Infantil. En primer lugar, he realizado un recorrido por la vida y obra de Montessori haciendo hincapié en los aspectos más importantes de su método y en su trabajo con niños discapacitados. En segundo lugar, añado un aspecto de gran relevancia en la etapa de Educación Infantil perteneciente al ámbito lingüístico, la adquisición de la lectoescritura. Por último, y volviendo a la temática principal, el método Montessori, presento un apartado en el que se aplica dicho método al proceso de adquisición de la lectoescritura.
The porpouse of this Final Degree Work is to presents the methodology of Maria Montessori, prestigious pedagogue, in Early Childhood Education. Firstly, I have made a journey through the life and work of Montessori emphasizing the most important aspects of her method and her work with disabled children. Secondly, I add an aspect of great relevance in the stage of Infant Education belonging to the linguistic field, the acquisition of literacy. Finally, and returning to the main theme, the Montessori method, I present a section in which this method is applied to the process of acquiring literacy.
Issue Date: 22-May-2017
Publisher: Jaén: Universidad de Jaén
Appears in Collections:Grado en Educación Infantil (Jaén)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Cano_Escobar_MaraAndrea_TFG_EducacinInfantil.pdf.pdf552,33 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


This item is protected by original copyright


Items in TAUJA are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.