Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/10953.1/5236
Title: Cómo escribir un relato en clase de ELE
Authors: López-Rodríguez, Yolanda
metadata.dc.contributor.advisor: Torres-Corominas, Eduardo
metadata.dc.contributor.other: Universidad de Jaén. Filología Española
Abstract: [ES] Las obras literarias están cada vez más valoradas para ser usadas en clase de español para extranjeros: ayudan a la gramática, comprensión lectora, expresión escrita, léxico... Lo que apenas se usa es el ejercicio de creación en clase de ELE, bien porque no se le ve utilidad, bien porque no hay materiales concretos, que motiven o que sean realmente efectivos. Este trabajo pretende dar aquello que piden los profesores de ELE: actividades que fomenten la creatividad literaria y ayuden a la adquisición del español como lengua meta.
[EN] Literary works are increasingly valued for teaching Spanish as a foreing language because they aid students in learning grammar, reading comprehension, writing, vocabulary... The exercise of creation is barely used in EFL either because ir is not useful, or because there are not specific or motivational materials which are trule effective. This work is aimed at providing everything EFL teachers ask: activities that encourage the literary creativity and help learning Spanish as target language.
Keywords: Hispánica
Issue Date: 21-Jul-2017
Publisher: Jaén: Universidad de Jaén
Appears in Collections:Máster Univer. Lengua Española y Literatura: Investigación y Aplicaciones Profesionales

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
LopezRodriguezYolanda_TFM_1617.pdf423,73 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


This item is protected by original copyright