Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/10953.1/5246
Title: Evaluación de la condición física en alumnos de segundo ciclo de Educación Infantil. Las Mini Olimpiadas
Authors: Moreno-Pulido, Natalia
metadata.dc.contributor.advisor: Torres-Luque, Gema
metadata.dc.contributor.other: Universidad de Jaén. Didáctica de la Expresión Musical, Plástica y Corporal
Abstract: El objetivo de este estudio es determinar el nivel de condición física en alumnos/as de segundo ciclo de Educación Infantil y generar una aplicación práctica de mejora a lo largo del curso escolar. Se seleccionaron a 20 alumnos/as de 4 años de edad. Se evaluó su condición física y coordinación. Ante los resultados obtenidos, se genera un proyecto sobre unas olimpiadas, donde por medio del movimiento contribuya al desarrollo de la motricidad mejorando así su condición física y fomentando hábitos saludables. Se propone un modo de llevarlo a cabo, actividades, ejemplos y orientaciones metodológicas. Por último, se concluye interesante la necesidad de este tipo de iniciativas para el incremento de la condición física en estos alumnos.
The aim of this study is to determine the physical condition in second year of infant education children and generate practical improvements thoughout the school year. The survey was conducted among 4-year-old children where their fitness shape and coordination were evaluated. Once I have got the results a proyect about Olympic games is carried out in which though the movement students´ motor skills are developed as well as their physical shape and the promotion healthy habits. These Olympic games are bases on activities, examples and methodological orientations. Finally, the need for such initiatives to increase physical fitnees in this population is concluded.
Issue Date: 23-May-2017
Publisher: Jaén: Universidad de Jaén
Appears in Collections:Grado en Educación Infantil (Jaén)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Moreno_Pulido__Natalia_TFG_Educacin_Infantil..pdf1,03 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


This item is protected by original copyright


Items in TAUJA are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.