Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/10953.1/5251
Title: Síndrome de Down en aulas ordinarias
Authors: Navarro-García, Melanie
metadata.dc.contributor.advisor: Díaz-Pareja, Elena
metadata.dc.contributor.other: Universidad de Jaén. Pedagogía
Abstract: El presente trabajo de fin de grado trata sobre el Síndrome de Down. Hablaremos de esta dificultad y de cómo el alumnado que la sufre se integra y se incluye en la escuela ordinaria. Además, se presenta una unidad didáctica elaborada para el alumnado de Educación infantil y en la que aparecen ciertas adaptaciones para el alumnado que padece Síndrome de Down. Este trabajo consta de dos grandes partes: por un lado el marco teórico y por otra el marco metodológico. Finalmente, aparecen una serie de conclusiones en las que observamos las reflexiones por parte de la autora acerca de este tema tan importante.
The present work of end of degree deals with Down syndrome. We will talk about this difficulty and how the students who suffer it are integrated and included in the ordinary school. In addition, a didactic unit developed for the student of Infant education is presented and adapts adaptations for the student suffering from Down Syndrome. This work consists of two large parts: on the one hand the theoretical framework and on the other the methodological framework. Finally, it shows a series of conclusions in which it observes the reflections on the part of the author on this so important subject.
Issue Date: 20-May-2017
Publisher: Jaén: Universidad de Jaén
Appears in Collections:Grado en Educación Infantil (Jaén)

Files in This Item:

NO SE HA AUTORIZADO la consulta de los documentos asociados



This item is protected by original copyright


Items in TAUJA are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.