Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/10953.1/5270
Title: ENGLISH THROUGH MUSIC: A PROPOSAL OF MULTIMODAL ACTIVITIES FOR SECONDARY SCHOOL STUDENTS
Authors: CORTÉS-RODRÍGUEZ, ELVIRA
metadata.dc.contributor.advisor: OLIVARES-MERINO, EUGENIO-M.
metadata.dc.contributor.other: Universidad de Jaén. Filología Inglesa
Abstract: [ES] Este trabajo de investigación explora las ventajas y el potencial que tiene el uso de la música en la clase de inglés como lengua extranjera a través de una serie de actividades multimodales significativas en alumnos de secundaria que se están preparando para obtener los certificados de B1 y B2 de inglés. El principal objetivo de este estudio es medir el avance de los estudiantes en su nivel de inglés y comprobar la eficacia de las actividades sugeridas, de la metodología CLIL y las herramientas TIC.
[EN] This research project examines the advantages and potential of the use of music in the Teaching of English as a Foreign Language by means of a set of meaningful multimodal activities implemented in secondary school students whose goals are obtaining the B1 and B2 English certificates. The main aim of this study is to measure learners’ advancement in their level of English.
Keywords: LINGÜÍSTICA APLICADA A LA ENSEÑANZA DEL INGLÉS
Issue Date: 10-Jul-2017
Publisher: Jaén: Universidad de Jaén
Appears in Collections:Máster Univer. Online en English Studies (OMiES)/ Estudios Ingleses

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
TFM_Cortés.pdf941,83 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


This item is protected by original copyright